Poddziałanie 9.1.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki

Cele projektu

Cele koło zainteresowań
Cele
- ogólne
- szczegółowe
Zadania
Treści (tematy zajęć, łączna liczba godzin) i metody nauczania
Pomoce dydaktyczne wykorzystane w trakcie zajęć

CELE OGÓLNE:

- Rozbudzenie głębszych zainteresowań fizyką.
- Kształtowanie umiejętności obserwacji i opisu zjawisk fizycznych.
- Kształtowanie umiejętności posługiwania się wiedzą fizyczną przy rozwiązywaniu problemów teoretycznych i praktycznych.


CELE SZCZEGÓŁOWE:

Uczeń:
- opisuje obserwowane zjawiska fizyczne;
- posługuje się „językiem fizyki” i wiedzą fizyczną przy rozwiązywaniu zadań teoretycznych i praktycznych;
- wykorzystuje zdobytą wiedzę z fizyki do wyjaśnienia zjawisk przyrodniczych;
- zauważa nierozerwalne związki pomiędzy poszczególnymi działami fizyki;
- wykorzystuje różne źródła, aby zdobyć wiedzę na zadany temat i umiejętnie weryfikuje zdobyte wiadomości;
- pracuje w zespole; wywiązuje się z podjętych działań;
- jest świadomy, że prawa i modele fizyczne mają charakter przybliżony i dotyczą sytuacji wyidealizowanych;
- umiejętnie prezentuje wyniki własnej pracy;
- ściśle formułuje swoje myśli;
- sprawnie posługuje się sformułowaniami matematycznymi

Praca ucznia na zajęciach koła fizycznego:
- zaspokaja i wzmacnia jego zainteresowania,
- pogłębia jego wiedzę,
- pogłębia jego umiejętności i sprawności,
- wyrabia pracowitość i samodzielność,
- budzi zainteresowania naukowo – badawcze,
- wyzwala inicjatywę i aktywność.


Cele - Zajęcia Wyrównacze
Cele ogólne
1.Przełamanie strachu przed fizyką.
2.Ukazanie ciekawych stron przedmiotu.
3.Uświadomienie przydatności wiedzy i umiejętności zdobytych na zajęciach.
4.Uzupełnienie zaległości i braków w wiadomościach.
5.Przywrócenie wiary we własne siły i możliwości.
6.Zmotywowanie do samodzielnej pracy.

Cele szczegółowe
1.Zdiagnozowanie braków wiedzy z poprzedniego okresu nauki.
2.Poprawienie umiejętności obserwowania i opisywania zjawisk fizycznych.
3.Usprawnianie umiejętności opisywania zjawisk fizycznych z zastosowaniem technik matematycznych.
4.Zaciekawienie chemią przez rozwiązywanie np. zagadek, krzyżówek.
5.Wyjaśnianie bieżącego materiału.
6.Przygotowanie do sprawdzianów wiadomości.
7.Poprawienie umiejętności posługiwania się językiem fizycznym.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz