Poddziałanie 9.1.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki

Tematyka zajęć

Zajęcia wyrównawcze

1. Zajęcia wsptępne
- zapis nowych członków koła; - przypomnienie głównego celu pracy koła oraz form pracy; - określenie zasad współpracy; - zapoznanie uczestników z programem pracy na rok 2008/2009, uwzględnienie w planie pracy koła propozycji uczniów; - przepisy bezpieczeństwa i higieny pracy w szkolnej pracowni; - regulamin pracowni. Uwagi do realizacji: Przypomnienie podstawowych przepisów BHP. Regulamin pracowni.
2.Test wstępny sprawdzający wiedzę uczniów. 3.Względność ruchu. Prędkość ciała. Droga i czas w ruchu jednostajnym. Graficzny opis ruchu. Opis ruchu na podstawie tabel i wykresów.
4.Ruch jednostajnie zmienny. Analiza ruchu prostoliniowego jednostajnie zmiennego. Cechy prędkości. 5..Praca i jej jednostki. Moc i jej jednostki.
6..Test sprawdzający wiedzę uczniów.
7.Praca a energia. Rodzaje energii mechanicznej. 8..Przemiany energii. Sprawność maszyn. 9. Prąd elektryczny jako sposób przekazywania energii.
10.Odbiorniki energii elektrycznej Energia w obwodzie elektrycznym
11.Obwody elektryczne złożone Wyznaczanie oporu elektrycznego. 12. Ciśnienie
13.Gęstość ciał- doświadczenia.
14.Rozwiązujemy zadania.
15.Test końcowy.

Koło zainteresowań

1. Zebranie organizacyjne
- zapis nowych członków koła; założenie bloga koła,
- przypomnienie głównego celu pracy koła oraz form pracy;
- określenie zasad współpracy;
- zapoznanie uczestników z programem pracy na rok 2013/2014, uwzględnienie w planie pracy koła propozycji uczniów;
- przepisy bezpieczeństwa i higieny pracy w szkolnej pracowni;
- regulamin pracowni.
Uwagi do realizacji: Przypomnienie podstawowych przepisów BHP. Regulamin pracowni.
2.test wstępny sprawdzający.
3..Świeczka w butelce.
- skład powietrza atmosferycznego;
- warunki palenia się świecy;
- ciśnienie w gazach i cieczach;
- działanie prasy hydraulicznej.

Uwagi do realizacji: Pływająca świeczka, woda, szklane naczynie, szklanka, manganian (VII) potasu, łyżeczka, zapałki, kartki papieru.
Podczas doświadczenia nakręcamy filmik, opisujemy w Microsoft online i dodajemy do Bloga.
4..Składanie sił. A co na to ten drugi?
- badanie siły na wybranych przykładach.
Uwagi do realizacji: 2 siłomierze, przyrząd do składania sił, linijka, ołówek, ciężarki 0,5 N.

5.Czemu skaczesz na Księżycu?
- definicja masy i ciężaru właściwego;
- różnice między grawitacją Ziemską, a innymi planetami i Księżycem;
- obliczanie ciężaru właściwego badanej substancji.
Uwagi do realizacji: Odważniki, sztabki wykonane z miedzi, cynku, aluminium, Żelaza, pleksi, tablice matematyczno- fizyczne.
6..Jak jest gorąco?
- pojęcia rozszerzalności liniowej i objętościowej;
- zapoznanie z wykorzystaniem rozszerzalności
liniowej i objętościowej ciał;
- zapoznanie z biologicznym znaczeniem rozszerzalności cieczy.
Uwagi do realizacji: Świeczka, zapałki, nóż, metalowy drut, dwa szklane naczynia.
7. Test sprawdzający wiedzę z powyższych tematów.
8.. Gra kolorów na talerzu oraz podwodne dymne kółka.
- model budowy kinetyczno - cząsteczkowej materii;
- dyfuzja w cieczach, gazach i ciałach stałych;
- wykorzystanie zjawiska dyfuzji;
- osmoza.
Uwagi do realizacji: Szklane naczynie, kostki cukru, farbki plakatowe, woda, dezodorant,
skórka cebuli, skalpel, szkiełko podstawowe i nakrywkowe, sól, mikroskop.

9.. Mocarne jajko.
- rozkładanie sił;
- parcie.
Uwagi do realizacji: Jajko ugotowane na twardo, łyżeczka, nóż z ząbkami, książki, surowe jajko, słoik, zakrętka, ocet, nitka. 10.Ładunki na taśmie.
- przewodniki i izolatory elektryczne;
- elektryzowanie ciał;
- działanie piorunochronu.


Uwagi do realizacji: Pasek grubszej folii aluminiowej, 2 cienkie wykałaczki, 20 cienkich kawałków bibułki lub nitki jedwabnej, plastelina, klej biurowy, plastikowa linijka, wełna do elektryzowania.

11. Cytrynowa bateria.
- prąd stały i prąd zmienny;
- elektroliza- chemiczne źródło energii elektrycznej;
- doświadczenie Oersteda.
Uwagi do realizacji: Połówka cytryny, dobrze oczyszczony widelec lub ogniwa (mosiężne i posrebrzane), kompas lub igła magnetyczna, długi pasek folii aluminiowej.

12. Poduszkowiec z balonika?
- pęd ciała;
- zasada zachowania pędu;
- tarcie.
Uwagi do realizacji: Gumowy balonik, kubek po jogurcie, igła, palnik spirytusowy, szczypce, świeczka, zapałki.
13.Rozwiązujemy mix zadań fizycznych.
Uwagi do realizacji: Testy przygotowane przez nauczyciela przy pomocy pilotów iVote.
14.Test końcowy obejmujący całą tematykę zajęć.

1 komentarz: